جنگ نو

این یادداشت ها شیمیایی هستند.لطفا ماسک بزنید!

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

۲۵
مرداد


مردی با 1900 تومان وجه نقد!
جایی که من کار می کنم برای گرفتن 470 هزار تومان ماهانه،باید صد ساعت کاری ثبت کنم. دو عدد قسط گردن کلفت دارم یکی 287 هزار تومان و دیگری 175 هزار تومان. و صد البته یک قسط تو راهی برای وامی که دو سال منتظرش بودم.


ماه پیش نتوانستم صد ساعتم را ثبت کنم و تا همین روزها که اخرهای ماه دوم است، همچنان نرسیده ام. از طرف دیگر لب تابم هم به کما رفت تا در صورت درست شدن خرجی در حد 300 هزار و یا بیشتر را با خود بیاورد. به علت برخی مشکلات پیش آمده در قبوض هم حدود 70 هزار تومان قبض برق و گازم امده!

هفته پیش از یک نفر 500 هزار تومان قرض گرفتم تا به محض رسیدن وام، بدهم اما در عوض پولی برای گرفتن لب تابم داشته باشم. از آن 500 تومان مجبور شدم قسط 175 هزار تومانی که به شدت مهم است!! و ایضا آن 70 تومان قبض برق و گاز را بدهم. اما باقی را تحت الحفظ و با نگرانی نگه دارم برای لب تاب مذکوره.

الحال که این سطرها نگاشته می شود در جیب مبارک حقیر 1900 تومان موجود است .شامل یک عدد هزار تومانی و یک عدد پانصد تومانی و دو عدد دویست تومانی . حدود دو هفته تا زمان حقوق باقی مانده و ...

به قول سعدی حال ما این است که سگان را باز کرده اند و سنگان را بسته اند!

مشی ما هم ره پیمودن است بین خوف و رجا ! خوف از دو قسط عقب افتاده و خرج های ناگهانی و ... و رجا به دو هفته آتی و پولی که یک روز دوام می اورد و یک ماه بعدش در استرس و ... خواهد گذشت.

  • مافی احمدی
۲۲
مرداد


یادش بخیر در ایام رقابت های ریاست جمهوری 84 توسط تئوریسین نظریه تجاوز جنسی به زندانیان در زندان های ایران جناب شیخ اصلاحات، تئوری دیگری نیز شرف صدور یافت به نام تئوری نن جون. این متفکر صاحب منصب که البته خودشان هم سابقه زندان بانی داشته اند! و پول هایی هم گرفته بودند ( البته نماینده امام بودند!!) گفته بودند که حتی نن جون من ( ایشان) هم تورم را می فهمد! وقتی خرید می کند و قیمت ها را می بیند می فهمد که چقدر تورم است و ...
حالا از دوستان و اذناب ایشان تعجب می کنیم که با وجود این برهان قاطع و نظریه لاریب فیها و استدلال متقن و محکم و ... ایشان چه طور ادعا می کنند که تورم ایستاده و بلکه پایین آمده؟ ایا اینان که این ادعاها را دارند نن جون ندارند؟ نن جونشان اهل خرید نیست؟ حتی خواهر مادر ندارند که اهل خرید باشند؟
تنها یک فقره همین شیر که با وجود دستور صریح و علنی و سلیس رئیس جمهور قیمتش در حد و اندازه های الان و الان تغییر می کند . ان هم چه تغییری!!
شایان ذکر است که محتملا این نن جون کروب الممالک هم بی شناسنامه باشد و هم بی سواد و هم بزدل سیاسی و هم .... اما با این حال درک تورم نیاز به این چیزها ندارد.همچنانکه نوه شان هم با بصیرت تمام این را فهمیدند.
هر چند اقرار می کنیم که درک پایین آمدن تورم حتما و قطعا نیاز به شناسنامه و با سوادی و شجاع دلی و .... دارد!
  • مافی احمدی