جنگ نو

این یادداشت ها شیمیایی هستند.لطفا ماسک بزنید!

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰
ارديبهشت

پاسخ به یک شبهه:
دلواپس ها 8 سال پیش کجا بودند؟
جواب:
اولا که کی گفت 8 سال پیش همش بد بود؟هیچکی این حرفو نمی زنه.این شما هستین که دلواپس 8 سال پیش هستین پس شما باس کاری می کردین!
دوما: ما اون موقع هم تو خیلی قضیه ها دلواپس بودیم و خیلی رسمی اعلامم کردیم...
سوما:اگر می گویید چرا در قضیه اختلاس 3000 میلیاردی تجمع نکردیم چون هردو جفت سراش داخلی بوده و ایضا کار شما را کردیم سر قضیه اختلاس فاضل خداد و دوستان!
چهارما:شما که خیلی دلسوزید آیا دلواپس آن 3000 میلیارد هستین یا نه؟ اگر نیستین پس مثل سیب زمینی بی رگ هستین و این آروغای روشنفکریتون اصلا مهم نیست و اگر هم که دلواپسش هستین پس شما چرا خودی نشون نمی دین؟ چرا از ما می خواین؟ اگه براتون خیلی مهمه شما بفرمایین...
افتاد؟!!

  • مافی احمدی
۱۶
ارديبهشت

این نوشته به رضا یزدانی ربط چندانی ندارد؛ بلکه مرتبط با روشنفکر بازان دور و برش است!

1-      رضا یزدانی صدای خاصی دارد. راک می خواند و به ان وفادار است.تنها خواننده شاید با مجوز- راک کشور. موسیقی عصیانی که خواندنش بیش از صدا به مهارت نیاز دارد برخلاف پاپ. اشعار بسیار زیبایی هم دارد. در بلبشوی کنونی موسیقی ایران،داشتن صدای خوب و خصوصا اشعار خوب چیز کمی نیست. بسیاری از خواننده های ما به شدت از این دو رنج می برند.

2-      رضا یزدانی متنوع می خواند. هرچند من مذهبی به معنای خاص از او ندیدم.- و کلا چندان گوش نکردم- شاید به خاطر سبکی که می خواند، جلف بازی های عادی خواننده های ما هم در نوع خواندنش نیست.کمابیش سنگین،رنگین است. و در یک کلام:پاپ نیست!!

3-      رضا یزدانی تیپش هم همان تیپ راک خوانان است و البته در برابر خواننده های پاپ ما چندان قیافه ای هم ندارد!فی المثال رضایزدانی همچنانکه انتظار هم می رود با کسی مثل مازیار فلاحی خیلی مفاوت است!

4-      اما جایگاهی که رضا یزدانی دارد جایگاهی است که کمتر خواننده ای به آن رسیده است. غیر از نوازندگی و خوانندگی و بازیگری، که کسان دیگری هم آنها را انجام دادند؛ یزدانی به نوعی نماد روشنفکری و ایضا روشنفکربازی شده است!

5-      روشنفکری چیز گنگی است. تعریف نشده اما تجربه شده! یک بازی است که کمابیش واقعیت گریزی و سیر در عوالم خیالی را داراست. و البته حرف و حرکت کمی تا قسمتی غیر معمول هم در روشنفکربازی فراوان است. نفس روشنفکری همچنان که از کلمه‌اش پیداست کاری به تیپ و قیافه ندارد.کار فکر است و بس. اما از آنجا که روشنفکر جماعت  که اقبال خاص خاص دارند- نمادهای خاصی هم دارند، (روشنفکر بازی) با اخذ این نمادها و فرارکردن از ذات آن، نقشش را بازی می کنند و لذت می برند!

6-      روشنفکر بازی ،بازی خوبی است. هم بازی است و هم یک شاخصه! هم لذت می بری و هم به بهترین نحو تو را آرام می کند. و هم می توانی به بهترین و کامل ترین نحو توجیه کردن را یاد بگیری. به روشنفکرباز ها فقط باید خندید.چرا که مثل کودکانی می مانند که لباس بزرگتر ها را پوشیده اند.

7-      خاص بودن در روشنفکری اصلی بسیار مهم است.به هر حال علی الظاهر روشنفکر،فکرش روشن تر و خاص تر از بقیه اقشار است! خاص بودن به پیپ کشیدن است و به شال انداختن و به حرف مفت زدن و بر شریعت تاختن و عینک و ....کتاب خاص داشتن ( و مطلقا نخواندن!!) و موسیقی خاص گوش دادن (ولو در باطن نفهمیدن و ...!!)

8-      رضا یزدانی یک خواننده خاص است.با صدایی خاص.مثل رضا یزدانی کسی راک نمی خواند.کسی کاملا شبیه ستارگان راک نیست. تنها رضا یزدانی است که در فیلم های کیمیایی بوده و خوانده. رضا یزدانی حتی می تواند راجع به موضوعات مختلف هم بخواند! و این همه دلابل برای خاص بودن و چه لقمه خوبی برای روشنفکر بازی!رضا یزدانی مجموعه ای خاص دارد از این رو با خواننده خاص دیگری همچون محسن چاوشی فرق دارد. یک فرقشان فی المثال در فرق راک و پاپ است.برای بازی روشنفکری! اگر روشنفکری عصیان فکر باشد؛ راک هم عصیان اجتماعی است در قالب موسیقی!پس کلاسش بیشتر است!

9-      سرچ کنید و ببینید چه هنرمندهایی با رضایزدانی عکس انداختند.در کنسرتهایش چه کسانی بودند و در مراسم معرفی آثارش چه کسانی حضور به هم رساندند! به هر حال رضایزدانی الان یک فرصت خاص هم هست.برای اینکه بتوانی راحت و بی خیال بدون اینکه مورد نقد اهل فن!! قرار بگیری،پز روشنفکری بدهی و حالی حسابی کنی! و اینچنین در این جمع ها،ملغمه ای از بازیگران خوب را با لشکری از زاغارت های سینمای ایران کلهم اجمعین میبینی.همه آویخته به ریسمان خاص بودن رضا یزدانی!

10-   یک نفر دیگر هم خاص بود. محسن نامجو. که برایش و خاص بودنش یک یادداشت گذاشته بودم ناتمام و در همان پست های اولیه.نامجو ولی آدم نبود و گند زد بر همه چیز و ...همچنانکه کاملا مشخص بود که این پسر خودش را زیر هیچ مرزی تعریف نمی کند و مثل الاغ چموش فقط می‌پرد و لگد می اندازد! اقبال به نامجو بد نبود اما چندان زیاد هم نشد چرا که هم خیلی در این سبک خودش، به بیراهه رفت و قواعد را نادیده گرفت و هم اینکه آنقدر صدایش حرص آدم را در می آورد که نمی توانست حتی «پزش» را بدهد!

2- رضا یزدانی اولین هنرمندی بود که رسما گفت که استقلالی دو اتشه است و شعری هم برای تیم محبوبش خواند.(که البته آنچنان با حس نبود!) بعد از او خیل هنرمندانی که تا بحال تنها می گفتند عقششان! تیم ملی است به حرف درآمدند و لو دادند که چندان کشته مرده تیم ملی نیستند و پایش بیفتد کل کل هم می کنند...

( شاید) این یادداشت تکمیل تر شود؛ اگر حسش بود. شاید هم نه!

  • مافی احمدی
۱۶
ارديبهشت

من یک پسر دارم.حدود سه ساله. محسن.جدای همه شیرین زبانی‌ها و حرف زدن هایش، دیشب فهمیدم که با هم از نظر سیاسی اتفاق نظر نداریم!

تا قبل از این‌که طرفدار دولت بود و جناب رئیس‌جمهور را از 100 متری می‌شناخت و بلند داد می‌زد: روحانی!(البته می گوید:نوآنی!:nu.a.ni)

تازه از دیشب هر چند لحظه داد می‌زند: روحانی موچکریم!

هرچی به او می‌گویم که تو یک مورد تدبیر برای من بیاور در این چند ماهه از عمر دولت، طفره می‌رود!

می‌گویم بگو روحانی موچکر نیستیم! (مثل آنچه که ابطحی گفت!) می‌گوید: روحانی موچکریم!

فعلا که داریم «زنده باد مخالف من» را تمرین می‌کنیم!

می گویید من باهاش چی کار کنم؟

  • مافی احمدی